Rikkaidai Magic School
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rikkaidai Magic School

..
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 De eerste dag!

Ga naar beneden 
+5
Alice
Sarah
Anastacia
Amarente
Sven
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Hana
Irisanthius
Hana


Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 28-12-09

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:43 pm

'The reason, you will never understand,' ging Hana droogjes verder, terwijl ze met een zucht haar boek dichtsloeg en de jongen aankeek.
'Who are you?' vroeg ze uiteindelijk, omdat ze toch wel een beetje nieuwsgierig was naar wie hij nou precies was. Nieuwsgierig was ze altijd al geweest. Ze vroeg zich af wat voor jongen stom genoeg was om tegen haar te gaan praten.
Haar felrode ogen boorden dwars door de zijne heen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Andri
Irisanthius
Andri


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:44 pm

((Tegen wie was dat nu? Er zijn wel meer zwartharige jongens? D:))

Andri grinnikte geamuseerd. Dit was te dolletjes! "Heel erg eentonig." Gaf hij eerlijk toe. "Ik heb de vakantie gewoon thuis, in Ijsland, doorgebracht." En dat was zijn verhaal. Oh nee, hij kon nog vertellen dat hij veel had gelezen. En dan kon hij nog gaan vertellen waarover. Maar volgens Andri was het meisje niet geïnteresseerd in zijn hobby. "En jij?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Sven
Limonium
Sven


Aantal berichten : 138
Registratiedatum : 28-12-09

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:47 pm

"Ik ben Sven!" antwoordde Sven vrolijk toen het meisje voor hem eindelijk tegen hem begon te praten zonder haar ogen nog op het boek gericht te hebben. "En wie ben jij?!" Zijn ogen die zojuist iets minder vrolijk waren gaan staan begonnen gelijk weer enthousiast te twinkelen. Dat haar uitdrukking nog steeds niet erg vriendelijk was, daar lette hij niet eens op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hana
Irisanthius
Hana


Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 28-12-09

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:48 pm

'Hana Demicheva,' liet Hana Sven weten. Ze keek hem nog een tijdje aan. 'Mag ik vragen wat je ertoe aangezet heeft om tegen mij te gaan praten? Normaal word ik door mensen ontweken,' vroeg ze hem enigszins geïnteresseerd. Was hij gewoon te stom om door te hebben wat voor soort persoon ze was? Waarschijnlijk.
Hm.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mika
Irisanthius
Mika


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:49 pm

Mika keek geamuseerd naar het jongetje dat bij hun aan tafel was komen zitten. Waarom deed hij dat? En waarom bij dat wereld vreemde meisje, met de zwarte haren en de rode ogen? Hij keek een tijdje naar het tweetal, ondertussen zijn koffie opdrinkend. Hij luisterde niet meer naar de persoon naast zich.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amarente
Irisanthius
Amarente


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:53 pm

'Eentonig hoeft niet saai te zijn als je iets doet wat je leuk vind, niet waar?' zei ze met een glimlachje. 'Ik heb tot vandaag altijd thuis les gehad, dus ik heb nog nooit vakantie gehad om eerlijk te zijn. Deze "vakantie" heb ik ook gewoon lessen gevolgd. Maar mijn vrije tijd besteedde ik aan schilderlessen, danslessen en pianolessen. Als ik dan nog tijd over had las ik meestal boeken.' O wat praat ik lang, dat is onbeleefd.


Laatst aangepast door Amarente op ma jan 04, 2010 8:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Sven
Limonium
Sven


Aantal berichten : 138
Registratiedatum : 28-12-09

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:55 pm

"Je ogen! Ze zijn echt heeeeeeeeeeel cool nyaaaaaa!" antwoordde Sven vrolijk op Hana's vraag en bedacht zich pas iets later dat haar tweede opmerking maar vreemd was. Waarom zouden ze haar ontwijken!? Dat sloeg nergens op! Mensen ontwijken sloeg sowieso nergens op want...! Want nouja, waarom zou je dat doen!?
"Waarom ontwijken ze je dan?" vroeg hij terwijl hij haar plots heel geïnteresseerd aanstaarde, alsof ze een of ander eng verhaal vertellen ging.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hana
Irisanthius
Hana


Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 28-12-09

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:57 pm

Nya?
Wat dacht deze jongen dat hij was? Een kat?
'Omdat ze mij niet begrijpen,' liet ze Sven weten, terwijl ze haar boek weer open sloeg en zijn opmerking over haar ogen negeerde.
'Net als jij, jij begrijpt mij ook niet. Je weet niet eens wie ik ben. Ga nu maar weer weg,' mompelde ze bijna binnensmonds, terwijl haar ogen weer langs de vele ingewikkelde woorden op de pagina's zoefden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Andri
Irisanthius
Andri


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 8:57 pm

Andri hield zijn hoofd schuin gedurende haar stroom van zinnen. "Hmm," Hij legde zijn vork neer. "Nee, ik vond mijn vakantie niet saai. Als ik hem saai had gevonden, was ik wel iets anders gaan doen." Maar hij wilde weg van dat stomme onderwerp. "Nooit school hè?" Zei hij geïnteresseerd. "Vandaar die onwennige uitstraling..." Mompelde hij stiekem toch wel trots dat hij haar meteen door had gehad. "En lezen! Wat lees je zoal?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Sven
Limonium
Sven


Aantal berichten : 138
Registratiedatum : 28-12-09

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:00 pm

"Jawel jij bent Hana!" vertelde Sven Hana verbaasd. Ze had zich net nog voorgesteld! Was ze dat nu alweer vergeten dan? Haar andere opmerkingen negeerde hij volledig, het enige wat hij deed was haar aanstaren en wachten op een verklarend antwoord. Ten minste.. tot ze haar boek weer opende. "Wat lees je?!"
Terug naar boven Ga naar beneden
Amarente
Irisanthius
Amarente


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:03 pm

'Het is inderdaad even wennen,' moest ze toegeven. Al die mensen, op elkaar gepropt in een groot gebouw. Je had hier weinig ruimte voor jezelf. Ze was gewend aan een enorm landhuis, waar slechts zij, haar ouders, haar zus en personeel in woonde. Hier moest je het doen met een kamer die je deelde met andere mensen en een plekje van nog geen halve meter bij een halve meter op een grote bank die de eetzaal had. 'Ik lees vooral literatuur. Soms Frans, maar ook vaak Engels. Het valt me altijd wel op dat Engelse boeken minder langdradig zijn, wat ze een stuk leuker maakt meestal.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Andri
Irisanthius
Andri


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:07 pm

Andri glimlachte. "Langdradig is soms zo vervelend. Verwarrend. Maar soms is het ook gewoon alles wat je nodig hebt om je af te leiden van een slecht gevoel." Zijn worteltjes waren inmiddels op en hij had geen trek meer. Hij probeerde zich in te beelden hoe een leven zonder school zou zijn. Hij kwam tot de conclusie dat hij hier toch wel graag was. Thuis was het anders. Niet meteen minder prettig, maar gewoon anders. "Waarom ben je hier dan, nu opeens?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Amarente
Irisanthius
Amarente


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:11 pm

'Moeder is van mening dat mijn opvoeding niet voltooid zou zijn als ik niet zou meemaken hoe andere kinderen naar school gaan,' beantwoordde ze zijn vraag. Met haar zus was het precies hetzelfde geweest. Die was hier ook vanaf haar 16e jaar naar school gegaan, maar zij is inmiddels al weer van school af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Andri
Irisanthius
Andri


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:14 pm

Andri vond die moeder maar vreemd. "En jij bent het klakkeloos met haar eens?" Hij hoopte dat het niet te onbleefd klonk. Maar hij had geen greintje onenigheid in haar stem gehoord en dat vond hij vreemd. Een kind ging toch automatisch tegen haar ouders in? Zeker als het over beslissingen als deze gingen. Maar misschien was zij niet zo'n type. Hij wilde het weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amarente
Irisanthius
Amarente


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:18 pm

Amarente trok even een verbaasd gezicht. 'Pardon?' vroeg ze. Maar ze herstelde zich snel. 'Ik ben het volkomen met mijn moeder eens. Bovendien, al zou ik het niet met haar eens zijn geweest, mijn inbreng is niet van toepassing als het mijn opvoeding betreft.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Andri
Irisanthius
Andri


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:21 pm

Andri merkte dat hij haar van haar stuk had gebracht. Voor even dan. Hij keek schuldig naar zijn bord. Had hij net niet nog tegen zichzelf gezegd dat hij niet zo vervelend moest doen op haar eerste dag? "Hoe kan je het nu al met haar eens zijn dan? Je bent hier nog maar net en je weet helemaal niet hoe het werkt en of jij het wel leuk vindt. Of in ieder geval leuker dan je vroegere leventje." Ach verhip, nu deed hij het weer!
Terug naar boven Ga naar beneden
Amarente
Irisanthius
Amarente


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:24 pm

Amarente's gezicht behoudde ditmaal dezelfde beleefde uitdrukking als ze altijd had, al was ze wel verbaasd door wat de jongen zei. 'Ik respecteer mijn moeder en haar keuzes, en ik weet zeker dat ze de juiste maakt.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Andri
Irisanthius
Andri


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:26 pm

"Ja, natuurlijk. Sorry voor dat." Hij schudde afkeurend zijn hoofd. Hij had veel te veel doorgevraagd. En hij had niet eens even de moeite genomen om te checken of ze een bepaald gevoel uitstraalde. Zoiets als... Afkeer. Afkeer van hem. Hij zat alweer met zijn neus in haar leven, en ze kenden elkaar amper vijf minuten. "Sorry voor de vervelende vragen. Ik kende nog niemand die nooit naar school is geweest."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maldivia
Hydrangea
Maldivia


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 04-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:28 pm

Maldivia liep de zaal binnen. Ze was hopeloos te laat, maar dat kon haar niets schelen. De anderen waren gewoon te vroeg. Ze trippelde verder en ging vlug zitten. Mensen praatten en lachten. Ze zuchtte gepikeerd al wist ze niet waarom. Ze keek even naar haar bord en even later verscheen een verse salade. Ze begon langzaam te eten en keek of zie iemand kende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Amarente
Irisanthius
Amarente


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:31 pm

'Excuses aanvaard,' zei ze met een beleefd glimlachje. Al snapte ze niet hoe de jongen het in zijn hoofd had gehaald zulke vragen te stellen aan een vreemde, dat was toch vreselijk onbeleefd? Was deze jongen dan soms niet opgevoed?
Terug naar boven Ga naar beneden
Sarah
Hydrangea
Sarah


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 74

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:35 pm

Sarah was al aan haar toetje bezig toen een meisje dat erg laat was vlak bij haar ging zitten. Ze had mooi haar en leek een stuk ouder dan Sarah. Toch wilde ze haar complimenteren op haar haar. "Oy blondie!" Ze wachtte even tot ze de aandacht van het meisje had. "Mooi haar. Je kent me niet maar wauw, wat een prachtig haar. Dat was het eigenlijk wel, eetsmakelijk." Ze begon weer aan haar eigen eten. ZHet meisje mag wel op schieten, alles is volgens mij al koud. Niet dat zij er erg warm uit zag...
Terug naar boven Ga naar beneden
Hana
Irisanthius
Hana


Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 28-12-09

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:35 pm

'Ik lees de ontdekking van de hemel,' liet Hana hem weten. 'In het Russisch.'
Ze had geen moment opgekeken van haar boek en gewoon verder gelezen terwijl ze het hem vertelde. 'Maar jij zal toch nooit begrijpen waarom ik het lees, dus ik vraag me af waarom je het eigenlijk gevraagd hebt.'
Haar blik gleed weer naar Sven.
Dit was werkelijkwaar de meest eigenaardige jongen die ze tot nu toe had gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Andri
Irisanthius
Andri


Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 03-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:36 pm

Andri keek haar alleen maar aan. Hij voelde wel dat ze haar best deed om vriendelijk te doen, maar iets anders dacht. Logisch, vond Andri, hij had zich best wel ongepast gedragen. Om zich te schamen! Hij mocht wel eens een voorbeeld aan haar nemen. Zij deed tenminste vriendelijk, zelfs in een vervelende situatie zoals deze. Andri had niks meer te vertellen, dus keek hij de zaal een beetje rond. Een meisje kwam vreselijk te laat binnengelopen. Het leek haar niet eens te deren. Andri klakte zacht met zijn tong.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maldivia
Hydrangea
Maldivia


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 04-01-10

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:37 pm

'Excuseer? Blondie?' Maldivia keek het meisje aan. Ze zag er vrolijk uit, een beetje kinds. Maldivia kon al begrepen waarom ze blondie zei. 'En ja. Ik heb inderdaat mooi haar, he?' Ze kon het niet laten en streek even door haar haar. Ze besloot gewoon verder te eten. Het meisje zou wel vanzelf zwijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sven
Limonium
Sven


Aantal berichten : 138
Registratiedatum : 28-12-09

De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Emptyma jan 04, 2010 9:38 pm

"Coooooooooooooooooooooooool" sprak Sven vol bewondering uit, zijn blik nog op het boek gericht. "Kun jij Russisch praten?! Wickeeeeed. Ik kan alleen maar Engels en Japans." Dat het meisje waarschijnlijk uit Rusland kwam was niet eens in hem opgekomen, net zo min als dat hij zich afvroeg waarom ze in godsnaam de ontdekking van de hemel las en net zo min als dat hij de houding van het meisje doorhad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De eerste dag! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste dag!   De eerste dag! - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De eerste dag!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Rikkaidai Magic School :: De RPG :: De School-
Ga naar: